måndag 13 december 2010

Det finns inget dåligt väder....

....bara dåliga kläder. Ja alla kanske inte håller med mig men efter en uppväxt i norr har jag inga problem med kylan, tycker snarare att det är lite mysigt när man får bylsa på sig och ut i snön. Inte allt för vanligt här på kusten men nu har vi för andra vintern i rad fått massor av både snö o kyla. Våra vovvar är överlyckliga och vill inget hellre än att vara ute och vår 8-månaders valp har precis kommit på att det är jättekul att äta isklumpar.
Dilemmat med en valp och oväntad kyla är att det kan bli lite kyligt när man ska sätta in hundarna i en utkyld bil, där har de ju inte samma möjlighet att själva hålla värmen så då får man hjälpa till på traven...

Här har jag helt sonika kört en "Kajsa varg", man tager vad man haver. För att ge ett vind o vattentätt yttre skikt tog jag sonens urväxta regnbyxor o klippte sönder. Som varmt o gosigt foder fick det bli en randig fleecefilt. En vinteroutfit för vår lilla prins, han kommer säkerligen växa ur den till nästa år men det viktigaste är ju att han inte fryser nu....

Här en detaljbild snett ovanifrån, jag tog av det byxbenet med en ytterficka som nu hamnade uppe på ryggen, perfekt för lite bajspåsar....
Ja nu när jag äntligen fått ordning i mitt nya syrum har jag hur mycket ideer som helst men försöker begränsa mig och göra klart det jag påbörjat, inte en helt enkel sak om man är jag *ler*

Hoppas ni alla har det riktigt bra och inte stressar för mycket inför jul, det gör inte jag - På återseende - Maloppa

9 kommentarer:

  1. Gör det som du tycker är kul och har lust till!!

    SvaraRadera
  2. Ang. vädret så tror jag du vet att jag inte riktigt håller med =) Men det finns väder för olika människor och mitt väder är betydligt varmare och med kroppen täckt av betydligt färre och tunnare plagg. Fiffigt till tusen att sy en egen "jacka" till vovven sådär, vill minnas att dottern betalade ca 500 för "täckjackan" hennes avlp var i stort behov av förra vintern och iår passar den ju inte heller. Bajspåsefickan var pricken över i:et / kram

    SvaraRadera
  3. Snygg väst du fått till till vovven. Fickan på ryggen var en fin detalj. Hoppas kylan håller i sig ett tag till och att han får många härliga promenader i sin nya "suit"

    SvaraRadera
  4. vad bra att kunna återanvänd gamla saker,blev ju jätte snygg//maggan

    SvaraRadera
  5. Vilka snygga regnbyxor...!! =)
    Kul när det blir så bra med återbruk!
    Något jag är på gång att starta upp i min butik - textilt återbruk =)

    Skönt att höra att du inte stressar inför jul!
    Sköt om dig och ha en riktigt fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Va fin hunden blev, ser ju varmt ut
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År
    Mammi

    SvaraRadera
  7. Kikar in och önskar ditt ett Gott Nytt år.. Kram/Moa

    SvaraRadera
  8. Hej, jag vill gärna tipsa om en bra hundkläder och hundaccessoarer webbutik;) på qpuppies.se kan du hitta praktiska hundtillbehör och hundkläder för små hundar http://www.qpuppies.se

    SvaraRadera
  9. Hej.
    Önskar dig en riktigt bra fortsättning på det nya året
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera